15 januari 2009

IPO 1

Jag stressa som vanlig hem från jobbet för att komma så fortsom möjligt till träningen, fast jag vet att jag inte behöver stressa så vill man ändå komma dit så fort som möjligt, det känns dumt att alltid komma sent. Alla vet att det är pga. mitt jobb så det är aldrig några sura miner eller så. Jag har ändrat mitt schema på jobbet, så from 18/2 så slutar jag en lektion tidigare om torsdagarna, så jag hoppas att det ska fungera så man inte blir sittande i rusningstrafiken istället :O/.

Jaja, till träningen då...
Jag börja med Coffie idag, hon växlar fint mellan bytet och figuranten och hon harett mycket fint bett. Hon har mycket medfött så resan i skyddet blir nog inte så svår :O).
Nu ska vi bara få henne att skälla ordentligt sen ska hon få vilatill sig lite, å ska vi träna spår och lydnad. Coffie ser inte bara ut som sin mamma hon betersig likadant också.... Ja, ibland är det riktigt skrämmande. :O

Så var det Azzas tur...
Roland ville se hur hon låg i C-arbetet inför en IPO1. Bevakning och släppande skadet bara hmm fin slipas på, det som var lite besvärligt var transporterna, när vi sa transport föll Azza in snyggt och fint bakom men det är inte konstig hon är ju träna så hon skulle ju bli tjänstehund ( tänk att hon komihåg det, vi har inte tränat det på väääldigt länge)
På söndag är det träning igen och å ska vi visa upp lydnaden :O/

Kam på er
Anna & Tjejerna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar