17 januari 2009

Lydnad & Spår..

Idag började jag med att lägga ut två spår ett till Coffie och ett till Azza.
Jag började med Coffie:
Vi började med lite lydnad och efter lite diskutioner om att man inte får hoppa upp på mattes rygg eller bita henne i fingrarna eller någon annanstans, så gick det riktigt bra :O). Det är lite och inte så lite mitt eget fel, Roland sa att jag inte skulle köra lydnad med henne för att det var förmycket lydnad, Coffie ville inte göra något utan att fråga först...Roland menade dock INTE att hunden skulle vara FRI från fostran...så det kan bli :O/ men när vi diskuterat lite så gick det bra.
När vi var klara med lydnaden så skulle vi spåra. Jag brukar använda två koppel somjag försöker bromsa henne lite med för det går ju såå himla fort i spåret...men jag hade bara plockat ut ett koppel ur bilen. Jag släppte på Coffie på spåret och hon går så lugnt och fint och är jätte nogrann, och där bak i snöret går jag och håller på att svimma av lycka :O))). Hoppas att det inte var en engångs grej.

Så var det Azzas tur:
Vi ska visa upp vår lydnad i morgon på träningen. Vi börja med lite lydnad och ordning och reda, hon har ju varit stilla ett tag och behöver en påminnelse om vem det är som bestämmer och att man inte ska behöva be henne två ggr innan det händer något, de lilla grynet. Men det tog inte så långtid sen var vi överens om att det är jag som bestämmer :O).
När vi var klara med lydnaden så skulle Azza också få sitt spår:
Jag släpper på Azza på spåret och hon tar upp det jätte fint och har ganska högt tempo sen börjar Azza bara snurra som tusan och bli jätte stirrig ???? , Jag visar på henne igen och säger spår...hon går en bit hettsig som attan sen börjar hon likadant igen?!, Jag hade lagt korv i spåret men jag tror att katterna och fåglarna tagit korven. Vi får hoppas att det är som jag tror och att det går bättre nästa gång :O(.

Ha en trevlig Lördag.
Anna & Tjejerna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar