21 mars 2009

Mer miljö träning...

Idag skulle vi till tippen med massa skräp som man samlat på sig över vintern, jag (coffie) fick följa med och om andra fick stanna hemma...COOLT.
När vi kom till tippen så var är jättemånga bilar, ungefär som på träningen.

Vi stannade och kasta glas i den jättestora tunnan, det krassade häftigt i den. Sen kom där en man med en väska på magen, hmm tänkte jag GODIS, men han skulle köra en jättestor grävskopa som han skulle trycka ner i kontenern, ja den var häftig och det smällde som tusan när han sen bytte kontenern och så hade han en jättestor lastbil..men det var en trevlig man, fast hanhade så mycket att göra så hade han tid att kela med mig :O)). Efter att jag kelat med mannen så gick jag och matte till en liten gallertrappa..det kändes lite äckligt mellan tårna när man gick på den...men jag tänkte vad f-a jag går är iaf. Husse kom och skulle prata med matte om något och då passajag på att öva själv i gallertrappan...matte blev så glad igen...hmm hon e allt lite konstig nu förtiden.
Efter tippen åkte vi till blomsteraffären och köpte en blomma, matte och husse ska på släktmiddag ikväll. Vi får inte följa med :O((, där hade man nog fått en och annan godbit annars :O)).

Ha en trevlig helg
Coffie & Anna

1 kommentar: