09 juli 2009

Träningsläger i Knickarp

Dagarna i Knickarp är väldigt långa och mycket roliga, så här kommer en sammanfattning för onsdag & torsdag.

Onsdag...
Idag börja vi med spår och efter en hel natts vila var tjejerna på G.

Azza är stark som en björn men efter som jag nu är säkrare på vad jag ska göra så fixa hon spåret galant :O)). Margit var mycket nöjd både med mig och Azza.

Coffie hon är ju fortfarande het som den bästa sommardagen men det fungerar mycket bra iaf, hon svarar väldigtfint på den nya tekniken och tar uppspåret själv utan på visning

Magit tycker att jag ska prioritera Coffie för det är en mycket bra hund och hon tycker att jag ska satsa på henne och ägna mycket tid till Coffie så hon känner sig bekräftad så kommer det att blir riktigt bra. Jag och ni alla andra vet ju att Azza är min stora kärlek, men jag har bestämt mig för att lyssna på Margit och följa hennes råd.

Lydnad...

Vi jobbar med positioner och kontakt övningar med båda tjejerna och det fungerar bra, vi får många bra tips.

Skyddet..

Här jobbar vi med rena snygga bevakningar, Azza är tillbaka inne i skulet och Coffie var så het i dag så hon fick stanna kvar på plan.

På kvällen fick jag åka hem pga av magont och en lättare muskelbristning i låret :O((

Torsdag
I dag fick vi önska två moment som vi ville träna på...

Till Azza önska jag spår och skydd...

Spåret gick sååå himla bra att man nästa börja gråta, lugnt och strategiskt och mycket fokuserad satta hon nosen i varje steg jag tagit :O))))). I skyddet fungera det också bra, det är härligt att hon köper det nya konceptet så fint :O).

Till Coffie önska jag spår och lydnad...

Spåret gick bra hon köper också det nya konceptet jättefin och ligger inte på så mycket som hon gjort innan och när hon tappar koncentrationen stannar hon upp sen fortsätter hon av sig själv och det är jätte bra :O).
I lydnaden har jobbar vi vidare med kontakten, vi fick lite mer tips av Margit idag och hon tycker att jag jobbar fint med Coffie. :O)

Idag var Roland vår mentor med ute i spåren...han blev nog lite imponerad av mina framsteg som spårförare, för tjejerna har han aldrig tvivlat på...men jag är nog hans största mardröm ASG eller??

Eftermiddagen avslutades med lite uppvisning av Lone, Finn och Margit. På kvällen kom där två tjejer och hade freestyle upp visning så himla häftigt, efter det var det grillning och trevligt samkväm, sen bar det hem vi kl:22.00 :O).

Tack för två underbara dagar
Anna & Tjejerna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar