07 juli 2009

Träningsläger i Knickarp...

En liten sammanfattning Söndag- Tisdag.

Söndag...

Vi började med en god lunch och en presentation av instruktörerna sedan en om oss och våra hundar. Efter det hade vi ett skyddspass där instruktörerna ville testa av hundarna, vi är många på lägret så det tog ett tag, kvällen avslutades med genomgång, grillning och planering inför måndagen.

Måndag...

Vi börjar varje dag med gemensam frukost kl08.00-08.45, kl 09.00 ska vi vara klara för träning.
Vi delades in i två grupper en som började med spår och den andra som skulle köra skydd och lydnad, jag och tjejerna hamnade i gruppen som skulle börja med spår. Vi fick lägga vars ett spår som vi brukar göra, så gick Lone och Margit med och titta och kom med förslag på olika problemlösningar mm. Jag börja spåra med Azza och hon låg på som hon brukar göra, Lone visa hur jag skulle få ner tempot och hur vi skulle gå vidare på nästa spår. Sen var det lilla Coffies tur och hon var mkt störd av kopplet mellan bena och låg på som vanligt, fick samma tips till henne som till Azza. Spår nr 2 för Coffie skulle jag försöka mig på tipset men det gick inte så bra för mig fick inte till det alls :O( lika så med Azzas spår men när vi var på väg till bilen så prova jag på det igen och fick till det riktigt bra. :O))

Sen var det en god lunch och kaffe...

På eftermiddagen så var det lydnad och skydd och vi började med lydnaden..
Azza vi fick lite tips av Finn om hur vi kan lära in snabba ställande, läggande och sättande på ett roligare sätt och väldigt effektivt, vi fick även lite tips om kontakt övningar.
Coffie... fick i stort sätt samma tips.

Skyddet...
Azza
Jobbar vi med bevakningar eftersom hon grisar i skulet ska vi få henne att sluta med detta naturligtvis och hon köpte konceptet som Finn visade rakt av :O)
Coffie
Jobbar vi också med i bevakningarna och på samma sätt som vi gör med Azza för att vi inte ska få dessa problem som är väldigt vanliga och det fungerar jätte fint. :O)

Vi avsluta dagen med en god middag och genomgång av dagens träningspass och genomgång inför morgondagen. När vi landade hemma i N.Lindholmen var kl:22.30.

Tisdag...

Idag börja vi med skydd och lydnadsträning.
Lydnaden med Azza gick bra och även skyddsträningen Finn undrade varför jag inte tävlat med henne, hmm för att hon inte har tillräcklig med lydnad och att spåret är en katastrof fick jag svara :O(.
Coffie lydnaden och kontakt övningar ger goda resultat och att vi inte bråkar hon och jag sparar oss mycket bekymmer, vi är mer som ett team och det känns jättebra. :O) Skyddet funkar fint och hon fattar direkt vad som krävs av henne för att hon ska få bita. Vi fick samma frågan av Finn varför vi inte tävlat och han tyckte att vi skulle få till ett BH-Prov ganska så snart :O/

Sen var det en goood Lunch och kaffe..

Sen bar det iväg till spårmarkerna, jag är ganska så stressad över det här med spåret jag tycker det är jobbigt att jag inte reder det riktigt.
Coffie fick börja i spåret...jag var jätte nervös och fråga Margit flera gånger om jag gjorde rätt :O/, Margit sa att jag skulle ta det lugnt och att jag skötte mig bra och att om jag titta på Coffie som arbetade så lugnt och fint så fick jag svaret.
Azza spårade som en gudinna och jag har fattat galoppen och det känns sååå himla bra...vi fick mycket beröm av Margit både jag och Azza och Coffie. :O))))
Vi bestlutade oss för att njuta av dessa två kanon spår och ta nya tag i morgon.

Vi avslutade dagen med grillning och trevlig gemenskap och lämnade Knickarp kl:21.30

Anna & Tjejerna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar